CUTE MONSTERS

WE ARE CUTE MONSTERS

CUTE MONSTERS

WE ARE CUTE MONSTERS

بازی های محلی

بازیهای سنتی قدیمی از قبیل: هفت سنگ، عمو زنجیرباف، قایم موشک، گرگم به هوا، کی بود کی بود، لی لی، شیر و آهوها، وسطی و ... ریشه در سنت های دیرینه ی مردم ایران دارد و هنوز نسلی از آن افرادی که با این بازی ها اوقات فراغت خود را سپری می کردند نگذشته که امروزه دلایلی چون استفاده از وسایل ارتباط جمعی، بازی های رایانه ای و ورزش های جدید امکان پرداختن به بازی های محلی را به حداقل ممکن کاهش داده و میتوان گفت به دست فراموشی سپرده شده است.
ولی هر چه باشد همین بازیهای قدیمی در ذهن پدرها و پدربزرگ های عزیز ما تجسم خاطراتی شیرین است و دیدن تصاویر زیر حتی برای من و شما که سهمی در چگونگی اینگونه بازی ها نداشتیم هم خالی از لطف نیست.


عکسهای خاطره انگیز از بازی های دوران کودکی

نظرات 6 + ارسال نظر
نازی جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:32 ق.ظ

اره من الان20 سالمه ولی فقط 2 تا از این بازی هارو انجام دادم

نیوشا جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:33 ق.ظ

من هفتا از این بازی هارو بازی کردم

نکنه فرا موشم کنی جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:34 ق.ظ

اسمت دنیاست یادیبا

نیو ورا [کرم] جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:18 ب.ظ

بازدن کرم نیو ورا دیگر نگران پوستتان نباشید

سوسن جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:02 ب.ظ

خوبه. بد نیست. منم از این بازیا خوشم میاد. آفرین دیبا

ممنونم عزیزم

ندا دوشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:03 ب.ظ

وااااااااااا ی تازه چقدم کیف داشت همه ش بدو بدو و فعالیت بدنی و ... خدا رو شکر بچگیام کلی از این بازیا می کردیم و همه ش یه گوشه نمی نشستیم

من فقط 3تا ازاین بازی هارو میشناسم باورت میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد